torstai 13. kesäkuuta 2013

                                                          Moikka!

 Nyt viimein mää leivoin jotain. Mää leivoin juustosarvia. Ne oli helppo leipoo ja tekasin sen aika nopeesti lukuunottamatta mun pieniä virheitä:)! Mutta muuten tuli ihan hyviä niistä!:)
Mä oon ollu jasminilla yötä ja jasmin on ollu meillä yötä.
 
Juustosarvien ohje:

2,5 dl kermaa tai maitoa
250 g marjariinia sul.
2 munaa
6 tl sokeria
50 g hiivaa 
11 dl (600g) vehnäjauhoja

Laita eka hiiva ja suola kippoon ja sitten anna niiden muuttua nesteeksi.
Vatkaa munat ja sokeri vaahdoksi vaikka käsin.
Ja sitten yhdistä kaikki muut astiaan paitsi jauho.
Kannattaa tehä monitoimikoneella koska se on helpompaa ja nopeenpaa.
Sekoita kaikki ainekset ja lisää vähän kerrallaan jauhoja.
Anna kohota noin. 30 minuuttia.
Sitten kun se on kohonnut niin ota siitä kupista taikinaa ja pyöritä se palloksi sitten laita tasolle jauhoja ja ala kaulitsemaan taikinasta ympyrän muotoinen. Leikkaa pizzaleikkurilla 7 palaa ja sitten laita palojen päälle juustotaastetta tai kinkkua ja juustoa. pyöritä palat isoimmasta reunasta pienempään. Anna rullien kohota ja sen jälkeen voitele munalla ja voit ripotella päälle vielä vähän juustoraastetta (ei ole pakollinen).!:) Paista 225 asteessa niin kauan että se on kauniin ruskea!:).

Tollein ne pitää kääriä! :)

Ja voitelua ja sitten voi laittaa juustoraastetta päälle jos haluu!

Ne on liinan alla kohoamassa!:)

Siinä ne on uunissa. Ja mää sanoin tossa alussa että "toli pienii virheitä".
Meinaas mää olin muka laittanu uunin pälle miut olin vaan laittanu sinne valot ja ihmettelin että miks se ei oo kuuma ja kesti ainakin puoli tuntii et ne sarvet oli uunissa mutta uuni ei ollu päällä.:) No sitten mää sanoin äitille et ne sarvet ei oo vieläkään valmiit ja sit äiti sano et "eihän sulla ooees uuni päällä" Mää olin silleen et oho"!
Mut sitten niistä tuli ihan hyvii kun uunikin laitettiin päälle!:)
Mut ei muuta tuosta.!

Paitsi tossa on ne valmiina!
Ja tossa!

Mut näitte ton lehmän tossa kuvassa missä on teetä sit nuo sarvet ja joku muu juttu niin se lehmä kertoo sen että mää oon lähössä ulko,maille mun serkun ja mummon ja ukin. Mutta en lähe vielä pitkään aikaan vasta marraskuun alussa. Mutta eipä mulla muutakun että hyvää kesää vaikka on ollu aika kylmä mutta toivotaan että tulis ens viikoks lämmintä kun on konfferenssi ja silleen mut eikun viettäkää ihan paras kesä ja silleen.:D!

-CAMILLA-

1 kommentti:

  1. Tosi kiva Blogi. <3 Liityin lukijaks. mulle saa kans. http://kisut-animals99.blogspot.fi/

    VastaaPoista